He got flat baby Kick in the back baby A heart attack baby I need your body
A hot kiss honey He's just a bitch baby You make me sick baby So unrelying
I'm such a swine baby All down the line daddy I hate your kind baby So unreliable
A hot buzz baby He's one of us baby Another drug baby You so desire
Trust in me Trust in me Put all your trust in me You're doin' morphine
Hoo!
They got place baby Kicked in the face baby You hate your race baby You're just a liar
Your every lick baby Your dog's a bitch baby You make me sick baby You soul survivor
She never cut from me She never cut baby I had to work baby You just a rival
Always to please daddy Right up and leave daddy You're throwing shame daddy So undesirable
Trust in me Just in me Put all your trust in me You're doin' morphine
Go'on babe
Relax This won't hurt you Before I put it in Close your eyes and count to ten Don't cry I won't convert you There's no need to dismay Close your eyes and drift away
Demerol Demerol Oh God he's taking Demerol Demerol Demerol Oh God he's taking Demerol
He's tried Hard to convince her To be over what he had Today he wants it twice as bad Don't cry I won't resent you Yesterday you had his trust Today he's taking twice as much
Demerol Demerol Oh God he's taking Demerol Hee-hee-hee Demerol Demerol Oh my Oh God it's Demerol Hee Oooh
Oh!
He got shit baby Your dog's a bitch baby You make me sick baby You are a liar
Is truth a game daddy To win the fame baby It's all the same baby You're so reliable
Trust in me Trust in me Put all your trust in me She's doin' morphine
Hoo!
You just sit around just talkin' nothing You're takin' morphine Hoo! Go'on baby You just sit around just talking about it You're takin' morphine Hoo-hoo! Just sit around just talking nothing about it You're takin' morphine You just sit around just talking about it You're taking morphine You just sit around just talkin' nothin' And takin' morphine
Hoo-hoo I'm going down baby You're talkin' Morphine
Той е проблясък, бейби Ритник в гърба, бейби Сърдечен удар, бейби Искам твоето тяло!
Гореща целувка, сладурче Той изкопа ямата, бейби Ти ме отвръщаваш, бейби Толкова ненадежден!
Аз съм такава свиня, бейби Всичко под чертата, бейби Мразя такива като тебе, бейби Толкова ненадеждни!
Страхотна клюка, бейби Той иска клюката, бейби Друг наркотк, бейби Ти не го заслужаваш!
Вярвай ми Вярвай ми Довери ми се изцяло Ти правиш морфин!
(Това ли е което лекарят казва?)
Той зае мястото, бейби Ритник в лицето, бейби Той мрази твоята раса, бейби Ти си такъв лъжец!
Ти си всеки удар, бейби Кучето ти е кучка бейби Ти ме отвръщаваш, бейби Говориш за оцеляване!
Тя никога не се връща за мен Тя никога не иска, бейби Хванах те, скъпа Ти си просто един съперник!
Винаги играя, татенце Точно във вашата лига, бейби Ти хвърляш сянка, татенце КОлко неприятно!
Вярвай ми Вярвай ми Довери ми се изцяло Ти правиш морфин! Продължавай, бейби!
Спокойно няма да боли Преди да го сложа Затвори очи и брой до десет Не плачи, аз няма да те просвещавам Няма нужда да се страхуваш Затвори очи и се отпусни Демерол, демерол О, боже той взема Демерол Демерол, демерол О, боже той взема Демерол
Той усилено се е опитвал да я убеди да му даде повече от това което имаше Днес той го иска два пъти по-силно Не плачи, аз няма да те обиждам Вчера му се доверяваше Днес той взема два пъти повече Демерол, демерол О, боже той взема Демерол Демерол, демерол О, боже той взема Демерол хии....oooххх O!
(Това ли е което лекарят казва?)
Той взима хашиш, бейби Кучето ти е кучка, бейби Ти ме отвръщаваш, бейби Ти лъжеш!
Той прецаква всичко, татенце Дълбоко в болката, бейби Ти казваш същото, бейби Ти си толкова ненадеждна!
Вярвай ми Вярвай ми Довери ми се изцяло Ти правиш морфин!
Просто седиш и говориш за него Ти вземаш морфин Уфффффффф! Продължавай, бейби
Следващия откъс е взет от глава 5 от "Man in the Music: An Album by Album Guide to Michael Jackson"
Хората често се борят с това,че артистите си позволяват да растат и развиват. За Боб Дилън,от много бе счетено за светотатство да вземе електрическа китара; за "Бийтълс"- преминаването от сантиментални любовни песни към социални проблеми и психеделия*, допринасяйки това да загубят първоначалния си чар и масова привлекателност. За Майкъл Джаксън,общоприетата мъдрост означава,че всеки албум след Трилър, който не звучи или не се продава като Трилър е считан за провал, това, въпреки факта, че някои от най-значимите и предизвикателни работати идват по-късно. Наречете го проклятието на очаквания застой.
Все пак,за тези, които сериозно се заслушат Blood on the Dancefloor: HIStory in the Mix е един истински впечатляващ запис . Съдържащ само пет нови песни, албумът се счита за художествен пробив от някои. "Пеенето му в първите пет песни от новия материал никога не е било толкова измъчено или дрэзко", пише Армонд Уайт от Village Voice. " Кръв по дансинга "е жизнен ,интелитентен,отказващ да се омиротвори... То е смело разрушаване на понятието за Черен поп." При преглед през 1997 г., "Ню Йорк Таймс" Нийл Строс се съгласи: "Има реална болка и патос в тези нови песни ... болката на Джаксън често радва света, и това вероятно важи и за новите му песни, пеещ за болкоуспокояващи ,за сексуални контакти,обществения образ. В много от тях, Джаксън изглежда като човека-слон, крещейки, че той е човешко същество ... В съответствие с по-мрачното настроение на Джаксън, музиката увеличава повече яда и възмущението. С ударен трясък като метални листове и синтезатор звучи съскане като газове под налягане, това е промишлен фънк ... креативно, Джаксън е навлязъл в нова сфера. "
В смелия, "Морфин" Джаксън се занимава с една тема,която никога не е повдигал преди това: наркоманиите. В по-безмилостен, промишлени фънк ритъм, певецът показва дълбоки изблици на гняв, агресия и болка. "Това е истинска игра,татенце", крещи в един момент. "За да спечелиш слава,скъпи / Все едно,скъпи / Ти си толкова надежден." В гняв и разочарование, съчетано със звукови нападения (музикалния критик Том Синклер го описва като "алтернативен Trent Reznor- стил щурм ), да допринесе за едно шокиращо преживяване при слушане, особено за тези, свикнали с мелодичен поп от "Зад стената" и Трилър (въпреки че следва да се отбележи, че с песни като "Wanna be Startin" Somethin '"и" Billie Jean "вече започва да се разкрива комплекси, параноя и болка, представени в тези песни по-късно). Но "Морфин" се вижда най-добре като експеримент - звуково и лирически - в преживяната физически / психологически болка, както и временно отпускащото действие на наркотични болкоуспокоителни като Демерол и Морфин (и двете от които е съобщено,че Джаксън е бил пристрастен ,включително и в началото на деветдесетте години).
Това преживяване е също така брилянтно предадено под формата на песен:по средата проследяваме как острия победоносен тон стихва, , символично представляващ умиротворяващия ефект на лекарството. "Спокойно, това няма да те нарани," Джаксън пее за успокояващата перспектива - наркотиците.
Преди да я сложа Затвори очи и брои до десет Не плачи Няма да те отвличам Няма нужда от тревога Затвори очи и се понеси далеч
Демерол Демерол О, боже той взема Демерол Демерол Демерол О, боже той взема Демерол
Той се опита От нея трудно ще се почувсва пак този който е Днес той я иска два пъти по-зле Не плачи Аз няма да ти се възмущавам Вчера ви е имал доверие Днес той взема два пъти повече
Демерол Демерол О, боже взема Демерол Демерол Демерол О, боже взема Демерол
Тези стихове са може би едни от най-трогателните (и трагични),които Джаксън някога е пял. Отвъд буквалността за самия наркотик е продължителния копнеж на Джаксън да избяга от болката, самотата, объркаността и безмилостния натиск. В този кратък антракт той прекрасно предава успокояващо- съблазнителното, но временно освобождаване от реалността. Има усещане за умоляване, за отчаяние, преди височините рязко свършва, и слушателя се връща обратно в суровия свят на обвинения и мъчение. Музикалният спътник описва тази поредица като "миг на абсолютен гений." Песента, написана и композирана изцяло от Джаксън, е един от най-опитните и брилянтни творения. Това е изповед, лично посредничество, доказтелство, както и предупреждение.
[Забележка: Този анализ на "Морфин" е написан преди смъртта на Майкъл Джаксън. Тя става още по-трагични при съобщаването, че наркотични вещества като Демерол и Морфин може да са допринесли за неговата смърт.]
*психоделия-Психеделичната музика е музикален жанр, за който няма строга дефиниция. Характерни за него са ладовете; езотеричните текстове, в които често се говори за сънища, видения или халюцинации; дългите песни и проточените инструментални сола; както и ефекти като дисторшън, ривърбове и др. Тази музика често е вдъхновена от действието на психоактивни вещества като канабис, псилоцибин, мескалин и най-вече ЛСД.
minka1 Админ
Брой мнения : 768 Местожителство : Somewhere over the rainbow ...